Ocena samochodów marki Renault bywa bardzo zróżnicowana. Wszystko zależy od kierowców i indywidualnych doświadczeń. Trzeba jednak przyznać, że jest to marka, która wiedzie prym na rynku motoryzacyjnym. Dodatkowo silniki Renault kojarzone są jako te niezawodne i bezproblemowe.

Benzyna, diesel a może LPG?

Inżynierowie Renault w latach 90. XX wieku skonstruowali kilka ciekawych modeli silników, które do dzisiaj chwalone są przez fanów motoryzacji. Seria D, która zdecydowanie jest dziełem przypadku, była powszechnie chwalona. Dodatkowo służy bardzo dobrze nawet w dzisiejszych czasach. Kolejny popularny silnik Renault, to dwulitrowa jednostka benzynowa. Jest wykorzystywana nie tylko w pojazdach cywilnych, ale również w modelach sportowych.

Silniki Renault cechują się zdecydowanie nieskomplikowaną budową. W związku z tym doskonale nadają się do instalacji zasilania gazowego. Dobrym przykładem będzie popularna Dacia, która bazuje na podzespołach samego Renault.

Opowiadając o silnikach tej marki, warto również wspomnieć o tych, które skierowane są do użytkowników diesla. Niestety niechlubna historia silników 1.9 dCi spowodowała powstanie wielu negatywnych opinii. Mimo kilku usterek warto zwrócić uwagę na motor 1.5 dCi. Dodatkowo ciekawym rozwiązaniem może być silnik Renault 2.0 dCi.

SERIA D – trwałe i proste silniki 1.2 do Renault Clio i Megane

Przede wszystkim to rozwiązanie jest jednym z najlepszych uzupełnień dla tańszych i mniejszych modeli. Posiadają paskowy napęd rozrządu (chociaż trzeba wspomnieć, że Renault Clio IV zaopatrzony był w wariant z łańcuchem). Cechują się bardzo małą awaryjnością. Popularne usterki, takie jak zamoczenie się kostki instalacji elektrycznej czy problem z cewką zapłonową są proste do opanowania. Dodatkowo zakup części zarówno tych nowych, jak i używanych będzie zupełnie bezproblemowy.

SERIA K – Renault Kadjar silniki 1.6

Te solidne silniki spotykane są w wielu modelach. Charakteryzują się równie prostą budową. Posiadają aluminiowe tablice, żeliwne kadłuby jak również system zmiany faz rozpędu. Doskonale sprawdzają się przy instalacji LPG, co przyciąga wielu fanów tego rozwiązania. W przypadku jakichkolwiek usterek są one przeważnie niewielkie – małe wycieki oleju, czuła na zanieczyszczenia przepustnica czy uszkodzenie cewek zapłonowych. Droższy do naprawy może okazać się ewentualny napęd rozrządu. W takim przypadku klient zapłaci około 1500 zł.

SERIA F: mocne i trwałe silniki 2.0 do Renault Laguna oraz Megane

Zanim popularny stał się downsizing, to taki dwulitrowy silnik był jednym z najbardziej popularnych rozwiązań. Wykorzystywany był w autach bazowych, luksusowych, a także sportowych. Można było go znaleźć nawet w samym Renault Clio, które przecież przynależy do niższego segmentu niż Megane, o Lagunie nawet nie wspominając.

Eksperci zachwalają to rozwiązanie, podkreślając ogromną trwałość konstrukcji. W tym przypadku również w bezproblemowy sposób zainstalujemy zasilanie gazowe. Natomiast typowymi usterkami są problemy z regulatorem ciśnienia, pompami paliwa czy zaworami EGR. Dodatkowo, jeżeli jesteś agresywnym kierowcą, możesz skarżyć się na dość wysokie spalanie w turbo.

Renault Captur silniki 1.5 dCi jako ciekawy przykład

Mimo tego, że jest grono kierowców, które zdecydowanie krytykuje to rozwiązanie, to mimo to trzeba przyznać, że wiele samochodów jeździ zupełnie oszczędnie i bez awarii. Pierwszy raz ta konstrukcja pojawiła się w Renault Clio II w 2001 roku. Trzeba przyznać, że debiut ten nie należał do udanych ze względu na liczne awarie układu paliwowego.

Mechanicy i inżynierowie Renault zaczęli wprowadzać liczne poprawki i wraz z upływem czasu silniki zostały zdecydowanie ulepszone. Od 2010 roku kierowcy mogą cieszyć się niezawodnością. Warto jednak wspomnieć, by wymiana oleju nastąpiła maksymalnie po przejechaniu 15 tysięcy kilometrów.

Silniki Renault – co z dieslem?

Diesel Renault nie jest polecanym rozwiązaniem przez specjalistów. Najmniejsze jednostki mają problem z instalacją wtryskową Delphi oraz panewkami. Oczywiście silnik Renault 1.5 jest jednym z najbardziej popularnych silników marki. Dodatkowo to rozwiązanie stosowane jest także w Suzuki, Mercedesach czy Nissanach.

Wielu kierowców uważa, że warto unikać silnika 1.9 dCi. Najczęstszą awarią są uszkodzenia turbiny. W konsekwencji skutkuje to zassaniem oleju i całkowitym zniszczeniem konstrukcji. Specjaliści odradzają także diesle 2.2 oraz 3.0 dCi. Charakteryzują się one częstymi i nieprzyjemnymi awariami kolektora lub głowicy. Dodatkowo częste wycieki oleju potrafią uprzykrzyć jazdę niejednemu kierowcy.

Silniki Renault są jednymi z najpopularniejszych rozwiązań. Stosowane są nie tylko w autach tej marki, ale również przez konkurencję. Legendarne modele są używane z powodzeniem do dziś. Zdecydowanie lepiej wybrać wersję benzynową. Oprócz małej awaryjności, bez problemu umożliwi instalację LPG. Te dwa czynniki przyciągają kierowców z całego świata. Dodatkowo stosunkowe niskie koszty napraw i wysoka trwałość powodują większą radość z użytkowania. Właśnie dlatego warto poznać wszystkie plusy i minusy i cieszyć się z przemyślanego i najlepszego wyboru.


author

Człowiek, który gdyby tylko mógł, każdą wolną chwilę spędzałby na jeździe wąskimi, górskimi drogami swoim usportowionym Renault Megane III. Rozdarty między zakupem nowej "Meganki" a elektrykiem :) Pracownik działu IT w jednej z firm na zachodzie kraju.