Twin’Run – kompaktowe, supermocne… i sympatyczne!

Renault_47503_global_enTwin’Run w naturalny sposób wpisuje się w linię samochodów koncepcyjnych, ilustrujących strategię designu marki Renault. Prestiżowy przód, nakreślony z rozmachem wokół logo, nawiązuje do nowej stylistyki aut Renault. Twin’Run stanowi nawiązanie do świata sportów samochodowych.

Twin’Run to energetyczna mieszanka pasji i sportowego ducha. Ożywia pamięć o kultowych  sportowych modelach marki. Po bliźniaczym Twin’Z, modnym miejskim samochodzie koncepcyjnym, Twin’Run pokazuje, jak ważna jest w naszej strategii personalizacja.
Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu przemysłowego Grupy Renault

Twin’Run ma bardzo dynamiczną, a jednocześnie kompaktową sylwetkę: przesunięte na  krańce nadwozia koła w połączeniu z krótkim zwisem przednim i tylnym oraz wysoka dolna część nadwozia przyczyniają się do wrażenia dynamiki całości i sugerują doskonałą zwrotność. Lekko wklęsłe, „przylegające” boki, a nad nimi wyraźnie zarysowane wyprofilowanie, przechodzące w jeszcze mocniej zaznaczone nadkola, stanowią uwieńczenie sportowej stylistyki tego samochodu.

Niebiesko-czerwone

Renault_47449_global_enNiebieski kolor nadwozia Twin’Run symbolizuje w połączeniu z Twin’Z piąty etap w strategii designu Renault, dedykowany zabawie. Matowe wykończenie podkreśla starannie dopracowane płaszczyzny, pozwalając na znacznie bardziej precyzyjne wyeksponowanie bryły całego auta. Pokazujące bogate możliwości personalizacji, Twin’Run, łączy czerwień z niebieskim, aby bądź lepiej podkreślić grafikę designu za pomocą linii nadkoli, bądź wzmocnić sportowy charakter i atrybuty (czerwone pasy na dachu, pas na osłonie chłodnicy, supercienkie lusterka boczne, wloty powietrza w zderzaku, końcówki tylnego spojlera, linia podkreślająca obwód białych i czarnych obręczy kół).

Twin’Run: prawdziwy samochód wyścigowy

Twin’Run zostało opracowane przy wsparciu firmy Tork Engineering/ Poclain Véhicules, wyspecjalizowanej w przygotowywaniu podwozi do zawodów samochodowych. Ten samochód koncepcyjny jest autentycznym samochodem wyścigowym: nadwozie z materiałów kompozytowych wspiera się na rurowej ramie ze stali, a umieszczony centralnie z tyłu silnik został opracowany na bazie jednostki Mégane Trophy.

Nadwozie z materiałów kompozytowych

Renault_47504_global_enNadwozie z materiałów kompozytowych (poliester wzmocniony włóknem szklanym) zostało opracowane z wykorzystaniem doświadczenia nabytego w sportach samochodowych.

Składa się z włókna węglowego zatopionego w masie. Technologia ta została wykorzystana w przedniej listwie aerodynamicznej, dachu, dyfuzorze i nadkolach. Pozwala ona na połączenie estetycznego wyglądu ze skutecznością działania przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów.

Inteligentna konstrukcja dzięki doświadczeniom ze świata sportów samochodowych

Konstruktorzy Twin’Run dążyli do tego, aby nie wymyślać stale wszystkiego od nowa. Układ jezdny opiera się na podzespołach, które już się sprawdziły w samochodach wyczynowych. Podejście to pozwoliło na zaprojektowanie w rekordowym czasie samochodu koncepcyjnego, wyróżniającego się swoim zachowaniem i osiągami na torze.

Rozwiązania aerodynamiczne stosowane w sportach samochodowych

Dwubryłowa konstrukcja Twin’Run zapewnia doskonałą siłę nośną przy wysokiej prędkości. Niezwykle starannie dopracowano aerodynamikę modelu, który został wyposażony w dyfuzor zapewniający odpowiedni przepływ powietrza pod podwoziem, gwarantując dodatkowy docisk przy wysokich prędkościach.