Renault_50583_global_enPłynna, nowoczesna linia samochodu Renault Initiale Paris czerpie inspirację zarazem z architektury i lotnictwa – dwóch dziedzin, które umiejętnie łączą solidność konstrukcji z lekkością, pomimo tego, że często są one postrzegane jako przeciwstawne. Kontur bocznej szyby samochodu studyjnego kojarzy się z piórem. Tylny słupek przypomina zarys ogona samolotu. W nim właśnie umieszczono żaluzje rozwijające się na boki, tak jak klapy w skrzydle samolotu.

Renault_50578_global_enPołączenie solidności konstrukcji z lekkością znajduje również graficzny wyraz w powtarzającym się wyrazistym motywie, który pojawia się na różnych elementach samochodu. Tworzą go nakładające się na siebie romby, co stanowi nawiązanie do konstrukcji plastra miodu. Motyw ten pojawia się na osłonie chłodnicy, obręczach kół i bokach nadwozia. Stanowi również stylistyczny łącznik z wnętrzem – możemy go odnaleźć na podłodze, po otwarciu przeciwstawnie odchylających się drzwi. Ten strukturalny motyw kojarzy się ze szkieletem samolotu, ale także stanowi żartobliwe nawiązanie do architektury Grand Palais czy wieży Eiffela, symboli Paryża – stolicy elegancji „à la française”.

Wykonany z aluminium i pleksiglasu dach samochodu koncepcyjnego stanowi oryginalny hołd dla Paryża. W dachu został wykonany prześwitujący miejscami plan „Miasta Światła” z zaznaczonymi dzielnicami, arteriami i Sekwaną. To niezwykłe osiągnięcie techniczne o niepowtarzalnej estetyce nadaje znaczenie nowej nazwie „Initiale Paris” i podkreśla wartość tego samochodu koncepcyjnego dla Renault. Przygoda Renault jako konstruktora samochodów zaczęła się właśnie nad brzegami Sekwany. Jakie inne miasto tak jak Paryż mogłoby też uosabiać sztukę życia i francuskie wyrafinowanie w oczach całego świata?

Design wnętrza: światło, przestrzeń i zaawansowane technologie

Dostęp do wnętrza auta zapewniają otwierające się w przeciwne strony drzwi i automatycznie opuszczany stopień – kolejny element kojarzący się ze światem lotnictwa. Zapowiedź przyjemnej i ekskluzywnej podróży niczym na pokładzie komfortowego, prywatnego odrzutowca znajduje potwierdzenie w fotelach dwóch przednich rzędów, wyprofilowanej dźwigni zmiany biegów, świetlnych liniach biegnących wzdłuż kabiny i imponującej przestrzeni wnętrza, przywołującej na myśl skojarzenie zewnętrznej sylwetki auta ze smukłym ogonem samolotu. Regularny wzór podłogi łączy szlachetne matowe drewno z zaawansowanym technologicznie aluminium.

Renault_50570_global_enTa współczesna inkrustacja zwraca uwagę szczególnym, przestrzennym wzorem, który niczym fala łagodnie przebiega przez całą podłogę. Kierowca ma do swojej dyspozycji zespół instrumentów pokładowych o uderzająco czystej linii oraz konsolę centralną, która wprost zdaje się unosić w powietrzu. Fotele typu „grand confort” w dwóch pierwszych rzędach wprost zapraszają do podróży. Zamocowane na centralnym tunelu, bez żadnych elementów łączących je z podłogą, wydają się unosić w powietrzu. Ten „napowietrzny” efekt wzmacnia dyskretne przegubowe połączenie między siedziskiem a oparciem, przez które prześwituje wąski promień światła.

Delikatna płaska konsola wpisuje się lekką linią we wnętrze kabiny, tworząc coś na kształt mostka łączącego tunel z deską rozdzielczą. Mieszczą się na niej dwa ekrany, na których można wyświetlać filmy i informacje o ciekawych i przydatnych miejscach w mieście. Ekrany są perfekcyjnie wbudowane w powierzchnię i wypukłość podłoża, tak że ich krawędzie wydają się zlewać z matowym drewnem konsoli.

Całkiem z tyłu, w trzecim rzędzie znajduje się oryginalna kanapa, w całości składająca się z ruchomych, niezależnych i poruszających się listewek. W poetycki sposób wyrażają one bogate możliwości zmiany konfiguracji wnętrza, jakich można spodziewać się po takim samochodzie. Ich wzajemne położenie otwiera możliwości niezwykłych kombinacji: oparcie może być w całości lub częściowo złożone, część kanapy może utworzyć podłokietnik oddzielający oba miejsca. Wychodząc poza czysto funkcjonalne potrzeby, można je również unieruchomić w wybranym położeniu, aby utworzyły wzór kojarzący się z ruchem fali, dla czystej przyjemności oczu.