Renault Clio z 2019 roku to już piąte wcielenie tej popularnej renówki. Jest to jeden z najlepiej sprzedających się współczesnych samochodów miejskich. Swoimi zaletami zyskuje co raz więcej klientów na całym świecie. Góruje także nad konkurencją pod względem systemów bezpieczeństwa.

Renault Clio 2019 – recenzja

Miejskie auto od Renault to zmieniona stylistyka nadwozia względem poprzednika. W najnowszej wersji zainstalowano reflektory, które teraz mają układ Full LED. Linie karoserii są mocno wyprofilowane i nadają wdzięku całej bryle. Wnętrze zyskało więcej przestrzeni, a jego wyposażenie zdominował najnowszy system multimedialny Renault Connect dostosowany do potrzeb każdego użytkownika. Interesujące jest pełne sparowanie z telefonem i możliwość sterowania online dzięki ogromnemu ekranowi. Istnieje również funkcja obsługi głosowej, która do tej pory była dostępna tylko w wyższych klasach samochodów. Całość dopełniają personalizowane wirtualne zegary. Zastosowane nowoczesne technologie w Clio z 2019 roku pomagające w parkowaniu Easy Park Assist czy jeździe Easy Drive tworzą podstawę do powstania autonomicznego samochodu. Clio to również jeden z bezpieczniejszych oferowanych samochodów w swojej klasie. Renault Clio test Euro NCAP przeszedł wzorowo. Dostał pięć gwiazdek, czyli maksymalną notę. Jego bezpieczeństwo bierne i potężna ilość systemów odpowiedzialnych oraz wspomagających prowadzenie stoi na najwyższym światowym poziomie. Żadne inne auto miejskie nie ma tylu udogodnień związanych z bezpieczeństwem. Ten samochód ma ich około 15. Ciekawostką jest dostępny już w podstawowej wersji aktywny system wspomagania nagłego hamowania, który wykrywa rowerzystów, pieszych a także inne auta.

Jakie wersje ma Renault Clio

  • Podstawową wersją jest Equilibre, która w standardzie ma system utrzymywania pasa ruchu czy kontroli bezpiecznej odległości. Ma również układ rozpoznawania znaków drogowych. Wnętrze to podstawowe udogodnienia. Za podgrzewane fotele trzeba jednak dopłacać. Auto stoi na 15 calowych stalowych felgach i ma zewnętrzne klamki w kolorze nadwozia. Minusem może być klimatyzacja manualna czy brak ładowarki indukcyjnej. Wspomaganie parkowania dostępne jest za dopłatą.
  • Odmiana Equilibre E-Tech Full Hybrid różni się od podstawowej przede wszystkim hybrydowym napędem i bogatszym wyposażeniem wnętrza. Między innymi zastosowano tu większy ekran o 7 calach. Pierwowzór ma 4,2”. Jest to cały zespół wskaźników i zegarów udostępniany na cyfrowym wyświetlaczu.
  • Wersja Techno wyposażona jest w chromowane elementy na zewnątrz. Dodaje to eleganckiego wyglądu upodabniając nadwozie do samochodów klasy premium. Na dachu zamocowana jest antena w kształcie płetwy rekina, która zwieńcza całą dynamiczna sylwetkę. System multi-sense w środku odpowiada za obsługę kokpitu. Łącznością zajmuje się Easy Link z nawigacją i mapą Europy. Jeśli chodzi o komfort i podróżowanie to producent zdecydował się zamontować wygodny podłokietnik w centralnej konsoli. Jest także kamera cofania i przyciemnione tylne szyby oraz skórzana kierownica. Automatyczna klimatyzacja uzupełnia całość, a pomarańczowe ozdobne elementy wnętrza nadają świeżości.
  • Techno E-Tech Full Hybrid ma elektryczny i spalinowy silnik. To bogatsza wersja podstawej Techno z dodatkowymi systemami, takim jak np. system kontroli martwego pola. Wyróżnia się także asystentem jazdy w korku i na autostradzie Easy Pilot. W opcji dostępny jest także ciekawy układ wspomagania wyjeżdżania tyłem z parkingu.
  • RS line to z kolei sportowy charakter. Zastosowano w nim liczne dodatki wpływające na rasowy wygląd i szybką jazdę. Tylny zderzak zyskał dyfuzor i chromowane końcówki wydechu. Przedni ma dodatkową blendę na dole i kratkę w kształcie plastra miodu. Całą karoserię zwieńczają 17 calowe aluminiowe felgi. W środku odznacza się zainstalowanymi łopatkami do zmiany biegów przy kierownicy. To rozwiązanie pozwala poczuć emocje i sportowy charakter niczym z bolidów Formuły 1.

Jaką gamę silnikową możemy spotkać w Renault Clio

Renault Clio silniki oferuje w wielu odmianach. W wersji benzynowej są aż cztery warianty. W opcji hybrydowej jeden. Jest to połączenie dwóch silników, benzynowego i elektrycznego.

Motor beznynowy TCe90 charakteryzuje się mocą rzędu 90 KM. W osiąganiu takich parametrów pomaga mu turbodoładowanie. Jest on ekonomiczny i wystarczający do miasta. Spalanie kształtuje się na poziomie 5,2 litra w cyklu mieszanym. Za bezawaryjność i bezobsługowość odpowiada trwały łańcuch rozrządu. Ten silnik instalowany jest w różnych wersjach. Pierwsza używana jest z manualną skrzynią biegów. Druga to oznaczenie XTronic i złączona jest z automatem, który zapewnia maksymalną elastyczność w ruchu miejskim. Trzecia odmiana to motor z przekonstruowanym układem wtryskowym zasilanym gazem LPG o oznaczeniu TCe 100 LPG.

Silnik TCe140 to serce samochodu, które może poszczycić się aż 140 KM. Taka moc pozwala na bardzo komfortowe manewrowanie przez zatłoczone ulice wielkich miast. Moment obrotowy sięgający 240 Nm powoduje mocny start auta już od dolnych obrotów, a bezpośredni wtrysk wtłacza benzynę w ultra szybkim tempie i daje radość z jazdy. Spalanie kształtuje się na poziomie 5,4 litra.

Hybrydowa opcja to E Tech Full Hybrid 145. Odznacza się ona 144 Nm uzyskiwanymi z silnika benzynowego i 36 kW z elektrycznego. Warte podkreślenia jest to, że silnik elektryczny odzyskuje energię powstającą przy hamowaniu. Ma to wpływ na duży zasięg samochodu i mniejszą konieczność ładowania. Spalanie mieści się w granicy 4 litrów na 100 kilometrów.

Cena Renalut Clio

Clio w piątej odsłonie ma bardzo dobre ceny w porównaniu z konkurencją. Jest to świetny stosunek wartości do oferowanej jakości. W Renault Clio cena zależna jest od różnych wersji silnikowych i wyposażenia:

  • Najtańsza wersja Equilibre kosztuje 67 900 zł. Ma ona silnik TCe90 i manualną skrzynią biegów.
  • Za motor napędzany gazem trzeba zapłacić 71 900 zł. Cena rośnie do 73 900 zł przy automatycznej skrzyni biegów.
  • Wersja Equilibre w hybrydowej odmianie kosztuje 94 400zl.
  • Za Techno producent liczy sobie 77 900 zł z 90 konną jednostką. Za gaz trzeba dopłacić 4 tyś zł. Za kolejne 2 tyś zł dostaniemy automat, a za jeszcze 6 tyś zł 140 KM, czyli 89 900.
  • Hybrydowe Techno to wydatek rzędu 101 900 zł.
  • Natomiast sportowa odmiana Clio RS line kosztuje 96 400 zł.

Pełne dane techniczne Renault Clio 2019

Renault Clio dane techniczne przedstawia poniższa lista:

TCe90/100LPG/XTronic/140/Hybrid

Norma emisji spalin: Euro6

Skrzynia biegów: man. 6/man. 6/aut. bezstopn./Man. 6/aut. Multi mode

Rodzaj wtrysku: wielopunktowy

Pojemność: 999/999/999/1332/1598cm3

Liczba cylindrów-zaworów: 3-12/3-12/3-12/4-16/4-16

Moc maksymalna: 90/100/90/140/145KM

Maksymalny moment obrotowy: 160/170/142/260/144+205Nm

Układ kierowniczy: elektrycznie zmienne wspomaganie

Średnica zawracania: 10,4m

Prędkość maksymalna: 180/188/175/205/180km/h

Przyspieszenie 0-100: 12,2/11,8/12,4/9,4/9,9s

Średnie zużycie paliwa: 5,2-5,8/6,9-7,8/5,7-6/5,4/4,3-5,1l

Zawieszenie przednie: Mcpherson

Zawieszenie tylne: Oś półsztywna ze sprężyną i amortyzatorem.

Masa własna: 1028kg


administrator

Pasjonuje nas marka Renault, której fanami jesteśmy od kilkunastu lat. Nasza przygoda rozpoczęła się od Renault 19 i nieprzerwanie trwa po dziś dzień. Na dziś dzień mamy w naszym gronie posiadaczy Renault Clio, Megane oraz Fluence :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.