Jak będą wyglądały przyszłe modele Renault?

Renault TREZOR, dwumiejscowe elektryczne coupé, wpisuje się w nurt odnowy designu Renault zaprezentowanego w 2010 roku w samochodzie studyjnym DeZir i wprowadzonego w Nowym Clio od 2012 roku.

Wyrazista stylistyka i nasycony czerwony kolor nadwozia DeZir symbolizował pierwszy etap – zakochanie – w strategii designu opartej na przełomowych momentach w cyklu życia człowieka.

TREZOR sięga kolejnego etapu, wyrażając dojrzałość uczuć i zaangażowanie. Odzwierciedla tym samym dojrzałość designu Renault, który od 2014 roku stał się w Europie głównym powodem, dla którego klienci wybierają samochody Renault.

renault_82904_global_enRenault dysponuje obecnie całkowicie odnowioną i wzbogaconą gamą samochodów wzajemnie się uzupełniających, a jednocześnie posiadających odrębną tożsamość. TREZOR stanowi kontynuację nurtu odnowy stylistycznej, a zarazem inauguruje kolejny etap historii cyklu ludzkiego życia. Stylistom oferuje możliwość swobody twórczej i pozwala wyobrazić sobie, w którym kierunku pójdzie stylistyka naszych samochodów w przyszłości. Tendencje te można ująć słowami: „French Design and Easy Life” – Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu przemysłowego.

TREZOR wpisuje się nową stylistykę samochodów Renault wraz z elementami występującymi w całej gamie:

prostymi, płynnymi liniami i zmysłowymi kształtami nadwozia, charakterystycznym przodem ze światłami w kształcie litery „C”. Zaskakuje czerwonymi szybami i innowacyjnym karbonowym nadwoziem o kontrastujących ze sobą płaszczyznach.

Gładki i matowy przód nadwozia symbolizuje dynamiczny charakter samochodu. Z tyłu sześciokątne płaszczyzny zapowiadają sportowy temperament i zaawansowanie technologiczne Renault TREZOR.

Metaliczny kolor nadwozia kojarzy się z minimalizmem i daje poczucie bezpieczeństwa.
Sylwetka nadwozia posiada klasyczne proporcje samochodów GT.

Wlot powietrza w masce – w kształcie plastra miodu – nawiązuje do struktury tylnej części nadwozia. Sześciokątne kształty zapewniają zmienną geometrię wlotu powietrza. Ich ruch sprawia wrażenie, jakby samochód oddychał.

Z boku, po stronie kierowcy, pokrywa wlewu paliwa została zastąpiona analogowym wskaźnikiem stanu naładowania akumulatorów samochodu. Taki zabieg świadczy o pragnieniu stworzenia autentycznie sportowego samochodu, nawiązującego do kanonów wyczynowych pojazdów.

Z tyłu TREZOR posiada nowoczesne światła ze światłowodami i wiązką czerwonego światła laserowego. Połączenie światłowodów w formie splotu liny daje niecodzienny efekt świetlny. Podczas hamowania włącza się wyraziste i żywe światło powstające dzięki splotowi nakładających się na siebie światłowodów.

Jak będzie wyglądać kabina przyszłych modeli Renault – autentyczność i nowoczesność

TREZOR proponuje nową wizję designu wnętrza.

renault_82871_global_enDominuje zmysłowa i ciepła stylistyka z przewagą barwy czerwonej. Projektanci skupili się na przyjemności prowadzenia samochodu poprzez zastosowanie szlachetnych materiałów, takich jak drewno i skóra.  Kabina stanowi połączenie perfekcyjnego rzemiosła i zaawansowanych technologii, stanowiących francuską specjalność. Zapowiada jeszcze bardziej minimalistyczne, wyrafinowane i multimedialne wnętrza przyszłych modeli Renault.

Świat zewnętrzny łączy się z wnętrzem samochodu poprzez czerwone szyby zapewniające dostęp światła
i ocieplające atmosferę w kabinie.

Drzwi Renault TREZOR unoszą się jednym ruchem – powstaje efekt otwieranego wieka szkatułki.

Niewielka wysokość (1 080 mm) zachęca do przeskoczenia przez boki nadwozia, by zająć miejsce w kabinie.

W ten sposób Renault nawiązuje do dawnych, klasycznych samochodów wyścigowych, w których kierowca czuł się zespolony ze swoją maszyną. Sportowy i zmysłowy sposób wsiadania do kabiny samochodu wzmacnia czerwona skóra pokrywająca górną krawędź nadwozia. Dostęp do kabiny ułatwiają cofające się automatycznie zagłówki.

Niespodzianką po otwarciu Renault TREZOR jest deska rozdzielcza wykonana z czerwonego drewna i przedział bagażowy usytuowany z przodu pojazdu.

Idealnie dopasowane kufry umocowane pasami ze skóry budzą pragnienie dalekich podróży.

Zaokrąglone kształty foteli inspirowane luksusowymi meblami tworzą komfortowe i przytulne wnętrze. Pokryte gładką skórą w kolorze głębokiej czerwieni budzą emocje. Swoim wyrafinowaniem przypominają wyroby ze skóry.

Deska rozdzielcza jest owocem partnerskiej współpracy z francuską firmą KEIM-cycles znaną
z projektowania drewnianych ram do rowerów tworzonych na indywidualne zamówienia, oferującą usługi na najwyższym poziomie.

renault_82893_global_enZgodnie z technologią opracowaną przez firmę KEIM-cycles, deskę rozdzielczą tworzą cienkie płaty drewna jesionowego, nakładane na siebie i ułożone według ściśle określonego schematu. Całość konstrukcji posiada wytrzymałość porównywalną z nowoczesnymi materiałami kompozytowymi, a jednocześnie strukturalne zalety naturalnego drewna: lekkość, trwałość, organiczne pochodzenie i ciepło.

Czysta forma deski rozdzielczej podkreśla zawansowane technologicznie i zdecydowanie nowoczesne wnętrze z dużym ekranem dotykowym.

Prostokątna kierownica poszerza pole widzenia i nawiązuje do świata Formuły 1. Posiada trzy ekrany: centralny wyświetlający logo i dwa dotykowe z obu stron, które zastępują tradycyjne dźwignie sterujące pod kierownicą.

TREZOR otwiera drogę do ery sportowych samochodów
w 100% elektrycznych

Silnik powstał w oparciu o know-how Renault w dziedzinie napędów elektrycznych

Jako lider sprzedaży i pionier na rynku samochodów elektrycznych w Europie, Renault przyczyniło się do powstania sportu samochodowego z udziałem w 100% elektrycznych pojazdów i mistrzostw świata FIA Formuły E.

Silnik Renault TREZOR jest odmianą silnika montowanego w samochodach zespołu Renault e.dams, dwukrotnego mistrza świata w tej dyscyplinie sportu samochodowego.

Jednostka, rozwijająca moc 260 kW (350 KM) i moment obrotowy 380 Nm, pozwala na uzyskanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 4 sekund.

TREZOR posiada dwa akumulatory, z których każdy jest wyposażony we własny układ chłodzenia, z wlotem powietrza o zmiennej geometrii w pokrywie silnika.

TREZOR wyposażono w układ odzyskiwania energii podczas hamowania w technologii RESS (Rechargeable Energy Storage System), opracowany na potrzeby Formuły E.

Optymalna konstrukcja zwiększająca osiągi samochodu

renault_82874_global_enDzięki rozmieszczeniu akumulatorów – jednego z przodu, drugiego z tyłu – uzyskano optymalne rozłożenie masy.

Układ napędowy zapewnia skuteczne przeniesienie siły napędowej. Prowadzenie samochodu dostarcza dużo frajdy.

Proporcje nadwozia Renault TREZOR przyczyniają się do zwiększenia przyjemności jazdy. Szeroki rozstaw kół (2 048 mm z przodu i 2 106 mm z tyłu) oraz długi rozstaw osi, wynoszący 2 776 mm, wpływają pozytywnie na trzymanie się drogi.

Bardzo niskie nadwozie zapewnia optymalną aerodynamikę. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,22 Cx. Bardzo nisko osadzony środek ciężkości poprawia stabilność pojazdu i ogranicza ruchy nadwozia w czasie jazdy.

W celu zwiększenia zasięgu i osiągów samochodu, konstruktorzy z działu Designu Renault starali się uzyskać jak najmniejszą masę konstrukcji. Podwozie składa się z centralnego karbonowego modułu i uzupełniających go stalowych konstrukcji rurowych z przodu i z tyłu. Nadwozie i drzwi oraz maska są wykonane z karbonu. Dzięki temu TREZOR posiada niewielką masę 1 600 kg pomimo wymiarów spektakularnego GT (długość 4 700 mm, szerokość 2 180 mm i wysokość 1 080 m).

Jest również wyposażony w opony Continental®  w rozmiarze 21 cali z przodu i 22 cale z tyłu. Część opony pokrywa rzeźba ułatwiająca odprowadzenie wody, pozostała część ma czerwony gładki bieżnik, zapewniający doskonałą przyczepność.

TREZOR – technologie przyszłości ułatwiające życie użytkownikom

Dotykowa tablica rozdzielcza dająca możliwość indywidualnych ustawień i połączeń multimedialnych

TREZOR przedstawia nową wizję tablic rozdzielczych modeli Renault z unikalnym ekranem w kształcie litery „L”, łączącym ekran tablicy rozdzielczej z wyświetlaczem systemów multimedialnych.

Forma litery „L” tworzy efekt kokpitu samochodu sportowego i pozwala na zachowanie czytelnego formatu wyświetlania map nawigacji. Ekran czerpie inspiracje z najnowszych technologii Ultra Wysokiej Rozdzielczości. Technologia OLED (Organic Light-Emitting Diode) w połączeniu ze szkłem Gorilla Glass® pozwoliła na uzyskanie cienkiego i płaskiego ekranu. W przeciwieństwie do technologii LED, nie wymaga on podświetlania. Ekran prezentuje większą głębię czerni, bez refleksów świetlnych, lepsze nasycenie barw i silniejsze kontrasty.

renault_82863_global_enW chwili wejścia do kabiny, ekran wyświetla sekwencję powitalną i zaprasza do umieszczenia smartfona w odpowiednim miejscu w środkowym podłokietniku. Telefon jest natychmiast rozpoznawany i na ekranie pojawia się powitalny komunikat. Wszystkie układy samochodu są sprawdzane, by ustalić parametry ich prawidłowego działania.

Ekran dotykowy daje duże możliwości personalizacji i dostępu do usług online. Aplikacje dostępne na smartfonie wyświetlane są na ekranie systemów multimedialnych. Kierowca może następnie otworzyć wybrane aplikacje, z których chce korzystać, przesuwając je na wyświetlacz umieszczony pod kierownicą.

Ten nowoczesny i prosty w użyciu interfejs nawiązuje do filozofii marki Renault koncentrującej się na komforcie wnętrza i intuicyjnych rozwiązaniach w oferowanych samochodach.

Autonomiczny tryb jazdy pozwalający na swobodne korzystanie z multimediów w czasie podróży

Dzięki systemowi Renault MULTI-SENSE, TREZOR posiada trzy tryby prowadzenia samochodu: neutralny, sportowy i autonomiczny. TREZOR prezentuje wizję Renault w odniesieniu do autonomicznej jazdy. Podróż powinna być bezpieczniejsza i bardziej komfortowa, przy jednoczesnym optymalnym wykorzystaniu czasu przez kierowcę.

W tym trybie jazdy zmienia się zewnętrzne oświetlenie samochodu. Sięga ono bocznych i tylnych logo, by zasygnalizować innym kierowcom, że prowadzenie przejęły systemy pokładowe samochodu.

Kierownica posiadająca dwa aluminiowe ramiona pokryte skórą jest zdecydowanie szersza. Symbolizuje przejście do nowej rzeczywistości prowadzenia samochodu.

Taka konfiguracja kierownicy zapewnia również panoramiczną widoczność tablicy rozdzielczej.

TREZOR proponuje użytkownikom wykorzystanie odzyskanego w ten sposób czasu w oparciu o możliwości, jakie dają mobilne technologie. Autonomiczny tryb jazdy zapewnia kierowcy i pasażerom więcej wolnego czasu na wspólną rozrywkę: oglądanie filmów, zdjęć czy gry.

TREZOR jest zapowiedzią strategii marki, która chce wdrożyć na szeroką skalę w pełni bezpieczną i przystępną cenowo technologię „eyes-off/hands-off” do 2020 roku.