Od kilku lat design stał się dla Renault ważnym elementem planu strategicznego. Od 2012 roku modele Clio, Captur, Twingo, Espace, Kadjar, Talisman i Mégane wniosły do marki zupełnie nową dynamikę. Nowe Clio było pierwszym produkowanym seryjnie samochodem, w pełni wyrażającym odnowę stylistyczną Renault, zapoczątkowaną pod wpływem Laurensa van den Ackera. Model stanowił spełnienie obietnicy przeniesienia stylu i ładunku emocjonalnego, jaki niosą w sobie samochody koncepcyjne, na samochody produkowane seryjnie. Zapoczątkowana przez Nowe Clio odnowa stylistyczna jest zainspirowana trzema kluczowymi pojęciami: „prosta”, „zmysłowa” i „pełna ciepła”. Ma podbić serca klientów i podkreślić jednocześnie spójność stylistyczną poszczególnych modeli.

Przyjęta nowa stylistyka samochodów marki Renault zwraca uwagę powiększonym, pionowo ustawionym logo z przodu, kontrastującym z czarną osłoną chłodnicy. Również z tyłu, umieszczone pośrodku płaszczyzny klapy, logo, jest doskonale widoczne. Charakterystyczna linia biegnie od dolnej krawędzi świateł tylnych, wznosząc się do tylnej szyby i eksponując logo. Światła dzienne są wykonane w technologii LED i osadzone w kształcie litery C – dodaje to przodowi nadwozia elegancji i nowoczesności. Światła tylne są oparte na technologii światłowodów.

Nową strategię designu Renault ilustruje „stokrotka etapów życia” stworzona przez Dyrektora Designu Renault, Laurensa Van den Ackera. Centralnym elementem tej strategii jest człowiek i jego potrzeby, a design opiera się na prostych, zmysłowych i ciepłych formach. Każdemu etapowi życia, który obrazują płatki stokrotki, przypisany jest concept-car, który zapowiadał wejście na rynek odpowiadających mu modeli seryjnych:

LOVE – zakochanie, pierwsza miłość
model DeZir jako zapowiedź Clio i Megane’a

EXPLORE – odkrywanie świata
model Captur jako zapowiedź Captura i Kadjara

FAMILY – założenie rodziny
model R-Space jako zapowiedź Scenica

WORK – życie zawodowe
model Frendzy jako zapowiedź LCV

PLAY – rozrywka, korzystanie z życia
model Twin’Z iTwin’Run jako zapowiedź Twingo

WISDOM – dojrzałość, mądrość życiowa
model Initiale Paris jako zapowiedź Espace’a i Talismana

Nowe hasło marki „RENAULT – Passion for life” towarzyszyło wprowadzeniu na rynek Nowego Espace. Hasło doskonale oddaje odnowę stylistyczną samochodów marki po 2012 roku. Odzwierciedla także nową obietnicę marki, której pasją jest projektowanie wysokiej jakości samochodów o atrakcyjnym designie, ułatwiających codzienne życie i pozwalających swoim użytkownikom cieszyć się pełnią życia. Atrakcyjny design oraz starannie dopracowane detale zwiększają przyjemność jazdy, a innowacyjne rozwiązania technologiczne ułatwiają codzienne czynności i gwarantują bezpieczeństwo.