Jakub Fochtman

1 miejsce w konkursie RENAULT.PASSION FOR DESIGN & INNOVATION 2017

Notka biograficzna:
Nazywam się Jakub, jestem studentem IV roku Architektury na Politechnice Śląskiej. Projektowanie samochodów od dziecka stanowiło obiekt moich zainteresowań, a od kilku lat to moja pasja z którą chciałbym związać przyszłość. Interesuje się również grafiką i wzornictwem produktowym.

Opis projektu:
Idea projektu opiera się na pojęciach minimalizmu, intuicyjności i dostępności. Pomysł dąży do redukcji elementów mechanicznych zastępując je elementami dotykowymi. Rozwiązania zastosowane w takim wnętrzu powinny być intuicyjne, tak aby ułatwić korzystanie z niego i jednocześnie dawać przyjemność w trakcie użytkowania. Dodatkowe możliwości to również dotykowe panele we wnętrzu samochodu. Dają odczucie kontrolowania maszyny jedynie za pomocą dotyku dłoni. W zasięgu ręki cały samochód. Deskę rozdzielczą oraz panel środkowy tworzą multimedialne panele, wyświetlające dane, obrazy oraz wszystkie parametry i elementy umożliwiające personalizacje pojazdu.
Kierownica ma również zaimplementowane rozwiązania dotykowe,  znajduje się tu również kamera, zaopatrzona w czytnik tęczówki oka oraz czytniki linii papilarnych, będące substytutem dla kluczyka/karty, pozwalające na łatwe personalizowanie samochodu.

Wojciech Karolczak

2 miejsce w konkursie RENAULT.PASSION FOR DESIGN & INNOVATION 2017

Notka biograficzna:
Pasjonat szeroko rozumianej motoryzacji urodzony w 1987 roku w Głogowie.
Absolwent Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Dyplom na wydziale Wzornictwa w pracowni projektowania środków transportu prof. W. Semaniszyna w 2012roku.
Obecnie podejmujący wyzwania projektanta jako freelancer.

Opis projektu:
Kaleos nowej generacji jest półautonomicznym samochodem elektrycznym, a tym samym głównym ograniczniem przy projektowaniu są używana technologia produkcji i przepisy dotyczące bezpieczeństwa -objawia się to w konwencjonalnej architekturze wnętrza.
Materiały i ciepła kolorystka przybliża do odczuć oraz komfortu materiałów kojarzonych z przestrzenią mieszkalną. Połączenie skóry, drewna, metalu i złoto-pomarańczowego oświetlenia gwarantuje poczucie ekskluzywności i ponadczasowej elegancji.
Kierownica jest niezbędna podczas wypadów na plażę lub do zaśnieżonej górskiej chaty w pozostałym czasie jest złożona blisko deski rozdzielczej, a kierowca razem z pasażerami może korzystać multimedialnej rozrywki w miękkich i obszernych fotelach.

Nikodem Drąg

3 miejsce w konkursie RENAULT.PASSION FOR DESIGN & INNOVATION 2017

Notka biograficzna:
Ur. 15 października 1995 w Rzeszowie
Student Politechniki Krakowskiej na kierunku Inżynieria Wzornictwa Przemysłowego
Zainteresowania: motoryzacja, design, kino

Opis projektu:
Opis projektu?

Proste i estetyczne wnętrze.
Minimalizm, wygoda, ergonomia.
Priorytet? Komfort użytkownika.

Głównym założeniem  podczas projektowania nowego wnętrza Koleosa, nie był jedynie ekskluzwny wygląd. Ważniejszy był komfort i to co użytkownik może poczuć wsiadając do tego samochodu – w tym wypadku ciepłe, przyjemne wnętrze w którym chętnie spędzi dużo czasu.

Patryk Biegalski

Notka biograficzna:
Patryk Biegalski, pasjonat motoryzacji, designu oraz projektowania. Od dziecka pasjonuję się designem środków transportu i z tym chciałbym związać swoją przyszłość.

Opis projektu:
renault Koleos 2024 // 4+1 // high tech & low life Wnętrze inspirowane nurtem cyberpunku.
Wnętrze bez zbędnych przycisków, minimalistyczne.
Konsola kierownicy wykonana ze szkła, panele dotykowe na środkowej części, dodatkowy panel wysuwany i demontowany.
Deska rozdzielcza, dzwi pokryte panelami z gąbki. Panele wykonane z ergonomicznej gąbki na fotelach zwiększają komfort podróży.

Maciej Szostak

Notka biograficzna:
Maciej Szostak ur. 6 stycznia 1988 r. Z wykształcenia architekt, na co dzień również grafik, malarz, rysownik, designer. Zimą narciarz. W wolnych chwilach startuje w konkursach graficznych oraz projektowych; w 2016 roku zajął III miejsce w konkursie Terma Design. Przyswaja każdą ilość wiedzy z dziedziny motoryzacji. Mieszka w Busku-Zdroju.

Opis projektu:
Projekt wnętrza proponowany  przeze mnie to próba znalezienia minimalnej formy przy wykorzystaniu najnowszych rozwiązań i trendów. Deska rozdzielcza odznacza się smukłą bryłą płynnie przechodzącą zarówno w strefę  centralną wnętrza, jak również w wykończenie drzwi co sprawia wrażenie jakby oplatała się wokół kierowcy i pasażera. Materiały wykończeniowe to, w zależności od wersji, połączenie szczotkowanego aluminium lub włókna węglowego w górnej części z tapicerką skórzaną oraz alcantarą. Zwieńczeniem jest panel podszybia kryjący dysze nawiewów oraz dolny pas dyskretnie podświetlający wnętrze na jeden z czterech kolorów, w zależności od wybranego trybu jazdy.
Serce konsoli stanowi dotykowy ekran główny do obsługi nawigacji, zestawu nagłośnienia, przeglądania Internetu oraz wszystkich ustawień samochodu połączony z ekranem pasażera. Obsługiwany jest dotykiem oraz gestami.